Het nummer 666 is op verschillende manieren te interpreteren. Aanvankelijk wilde ik dit nummer overslaan, maar nadat ik me verder had verdiept in de betekenis van deze drie cijfers, besloot ik het toch te gebruiken — én uit te leggen waarom.
Komt de cijferreeks 666 herhaaldelijk op je pad? Wanneer je het engelengetal 666 vaak ziet, kan dat worden opgevat als een boodschap die zegt: ‘Halt, stop. Neem geen overhaaste beslissingen.’ Dat is geen reden tot paniek, maar juist een liefdevolle waarschuwing om even pas op de plaats te maken.
Binnen de spirituele numerologie, ook wel bekend als ‘engelengetallen’, wordt 666 gezien als een teken om niet te veel te focussen op materiële of negatieve zaken, maar juist balans, vertrouwen en innerlijke rust terug te vinden.
Meer weten over de theorieën achter dit getal? ontdek de spirituele context bij Happinez.
Nu terug naar afgelopen week het was er weer één vol belevenissen, van die weken waarin van alles gebeurt en je aan het eind denkt: wat hebben we eigenlijk veel meegemaakt.
Vorige zaterdag vertrokken we vol goede moed met de caravan naar het oosten van het land voor een weekje kamperen. Overdag hadden we niets te klagen. De zon liet zich regelmatig zien en het was heerlijk weer om lange fietstochten te maken door de mooie omgeving. Maar zodra de middag overging in avond, sloeg de kou toe. En niet zo’n klein beetje ook. Zelfs met de verwarming aan kregen we de caravan maar moeilijk warm. Na een paar koude nachten keken we elkaar dinsdag aan en wisten we genoeg: we pakken de boel weer in en gaan naar huis. Soms is dat gewoon de beste beslissing.
Eenmaal thuis duurde het niet lang voordat we weer heerlijk waren opgewarmd. Daarna gingen we op pad naar Schagen, waar ik toch wel met enige trots mocht ontdekken dat één van mijn kunstwerken een plek heeft gekregen op de grote muur vol kunstwerken. Het gaat om foto’s uit het project Plastic Soep. Altijd bijzonder om je eigen werk daar tussen te zien hangen. Wie daar meer van wil zien, kan in juni en juli terecht bij één van de kunstroutes waar ik exposeer.
Vrijdag stond er opnieuw iets moois op het programma: op naar Harderwijk om onze nieuwe auto op te halen. En eerlijk is eerlijk, dat voelde toch wel een beetje feestelijk. Met een grote strik op de motorkap stond hij daar op ons te wachten. Vol trots namen we de auto in ontvangst. Zo’n moment moet natuurlijk gevierd worden, dus reden we daarna door naar IJmuiden, naar onze vertrouwde viswinkel, voor een flinke portie kibbeling. We eten tegenwoordig voornamelijk plantaardig, maar af en toe mag een lekker stukje vis er best nog wel in.
En dan was het alweer zondag, de laatste speeldag van de eredivisiecompetitie. Voor mijn clubje Telstar stond een spannende uitwedstrijd tegen Volendam op het programma. Een wedstrijd waarin het ging om handhaving op het hoogste niveau. Zoals zo vaak bij voetbal liep de spanning hoog op, maar uiteindelijk trok Telstar op de valreep aan het langste eind. Wat een ontlading. Dat betekent ook volgend seizoen weer topvoetbal in de IJmond.
Zo vloog de week voorbij. Van kamperen in de kou tot kunst, een nieuwe auto en voetbalspanning tot de laatste minuut. Op naar een nieuwe week, met vast weer nieuwe herinneringen om te maken.
Geniet van de komende week en tot de volgende Pronkenkronkel!


Ontdek meer van Pronkenkronkel
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.